سه‌شنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۸۲

شنبه ی همین هفته بود که تلویزیون بازی دو تیم استقلال و اشتوتگارت المان را به طور زنده پخش می کرد. این بازی به بهانه ی کمک به مردم زلزله زده ی بم برگزار می شد. اسپانسر این بازی شرکت دایملر کرایسلر یود. بین دو نیمه نماینده ی شرکت دایملر پیامی خواند و ما هم آن را با افتخار ترجمه کردیم و به طور مستقیم برای ملت غیور و مسلمان ایران پخش کردم.
خیلی جالب بود ! نماینده ی شرکت دایملر که شاید تا به حال به تهران هم سفر نکرده بوده و حتی اسم بم را هیچ وقت در زندگی اش نشنیده بود، فریاد می زد: "بم زنده است" !! و ما هم با افتخار فریادهای او را تکرار می کردیم. این آقا که تا به حال توی عمرش مزه ی فقر را که نچشیده، هیچ، در میان پول و رفاه کامل هم زندگی کرده است، حالا امروز باز هم به خاطر پول و منافع شخصی و شرکتی اش دم از فقر و بد بختی مردم بم می زد و خود را در این احساس شریک می داند ! ما هم از احساس همدردی این آقا به وجد آمده یم !!
عجب مردمان خوبی هستند این ژرمنها ! عجب چک گنده ای به ما دادند ! عجب نمایش با شکوهی است ! آقاایان پلاکارد بزرگی ک نمادی است از چک وقف شده در وجه مردم بم را به دست گرفته و عکس یادگاری هم می اندارند ! عجب نمایش با شکوهی است !
چه خوب بود که شرکت دایملر کرایسلر حقیقت را می گفت ! چه خوب بود که شرکت دایملر کرایسلر می گفت که این بازی از قبل تعیین شده به بهانه ی تبلیغات بیشتر بوده و بعد از زلزله ی بم به احترام مردم بم مناسبت آن عوض شده ! چه خوب بود می گفت که ما نمی خواهیم بازار ایران را از دست دهیم و به فکر خالی کردن جیب شما هستیم ! چه خوب بود می گفت که این کمک ها و نمایش ها بهانه ایست تا یک عمر مصرف کننده ی ما باشید !
ما چه قدر خوشحالیم که قرار است مصرف کنیم و چه قدر افتخار می کنیم که قرار است مصرف کننده ی دایملر باشیم ! از این نمایش احمقانه ای که برایمان ترتیب داده اند به وجد آمده ایم !
بلاخره این نمایش احمقانه به پایان می رسد و استقلال هم 3 بر 0 بازی را واگذار می کند، چک را می گبرد و به سمت میهن اسلامیامان باز می گردد !!!

هیچ نظری موجود نیست: